از تفاوت های ثبت شرکت با ثبت برند بیشتر آشنا شویم!
نوشته شده توسط : hi

با ثبت برند می توان از محصولات یک شرکت به صورت قانونی حمایت و با ثبت برند به نام شرکت، می توان از علامت تجاری استفاده کرد. ثبت شرکتها و ثبت برند هر دو دارای مراحل اداری برای ثبت هستند. در ادامه به تفاوت ثبت شرکت با ثبت برند پرداخته شده است.

در ایران، ثبت شرکت ها و نام آن ها بر عهده ی اداره ی ثبت شرکت ها است و برای ثبت علائم تجاری و اختراعات باید به اداره ی مالکیت های صنعتی مراجعه کرد.

همچنین تصدی امور مربوط به مالکیت صنعتی از جمله ثبت طرح صنعتی و مایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی و اتحادیه های مربوط به کنوانسیون های ذی ربط، بر عهده ی سازمان ثبت اسناد و املاک است که اداره ی مالکیت صنعتی سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور، ثبت کلیه ی موضوعات مالکیت صنعتی اعم از اختراع، علامت، علامت جمعی و طرح صنعتی را بر عهده دارد.

برای ثبت شرکت، حضور شناسنامه و کارت ملی الزامی است، و باید یک حساب به نام شرکت در بانک افتتاح شود. امروزه، با روش های اینترنتی می توان به آسانی ثبت شرکت را انجام داد. برای این منظور به سایت ثبت شرکتها مراجعه کرده و تمامی اطلاعات و فرم های مربوطه تکمیل شود. سپس مدارک لازم برای ثبت شرکت را اسکن و در سامانه بارگذاری کرد. به این صورت به راحتی می توان ثبت شرکت را انجام داد.

تفاوت بین علامت تجاری با نام تجاری

علامت تجاری

علامتی که انتخاب می‌کنید، باید مشخصه و بیانگر فعالیت شما باشد. یعنی باعث شود که افراد با دیدن علامت و شنیدن نام تجاری شما، بتوانند فعالیت شما را از بقیه شرکت های رقیب تشخیص بدهند. درواقع علامت تجاری نشانه، علامت، تصویر، ترسیمات یا شکلی است که با هدف متمایزکردن محصولات و خدمات شما با محصولات و خدمات سایر رقبا طراحی می‌شود و از این جهت اهمیت بسیار زیادی در ادامۀ فعالیت شما خواهد داشت.

نام تجاری

نام تجاری درواقع آن اسم، عبارت یا اصطلاحی است که شخص برای کالا یا خدمات خود انتخاب می‌کند. این نام تجاری کاری می‌کند که مشتریان با شنیدن آن سریعا به یاد کالاها یا خدمات آن بیفتند.

در واقع نام تجاری، دیگر یک اسم خشک ‌وخالی نیست. بلکه مدیران شرکت‌ها به درستی می‌دانند که یک نام تجاری مناسب، تا چه حد می‌تواند ارزشمند و سودآور باشد.

 

منبع : ثبت شرکتها





:: برچسب‌ها: ثبت برند ، ثبت طرح صنعتی ، ثبت شرکتها ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: