وکیل کیست و چه وظایفی دارد؟
نوشته شده توسط : hi

وکیل کسی است که دارای مجوز وکالت است و وظیفه او این است که ضمن حفظ حقوق موکل خود، از قانون نیز حمایت کند. برخی از وظایف معمولاً مرتبط با وکیل شامل: ارائه مشاوره حقوقی، تحقیق و جمع آوری اطلاعات یا مدارک، تهیه اسناد حقوقی مربوط به طلاق، وصیت نامه ، قرارداد و معاملات املاک و مستغلات و پیگرد قانونی یا دفاع در دادگاه می باشد.

اصطلاحات دقیق کلمه “وکیل” در سراسر جهان متفاوت است. وکیل، مشاور، وکیل دادگستری یا وکیل نام های مختلفی است که به وکلا داده می شود. منشأ این حرفه به یونان باستان برمی گردد، زمانی که سخنوران از طرف دوستان یا شهروندان بنا به درخواست آن ها صحبت می کردند. اگرچه آن ها به عنوان مشاور حقوقی عمل می کردند، اما طبق قوانین آتن، مبلغین نمی توانستند در قبال خدماتشان حقوق بگیرند و همچنین نمی توانستد خود را به عنوان یک فردی که شغل وکالت دارد، سازمان دهند. اولین وکلا در روم باستان ، حدود ۲۰۴ سال قبل از میلاد ، هنگامی که امپراتور کلادیوس این حرفه را قانونی کرد و ممنوعیت پرداخت هزینه را برداشت، توانستند هزینه خدمات خود را دریافت کرده و این حرفه به یک شغل برای آن ها تبدیل گشت.

یک وکیل چه کاری انجام می دهد؟

یک وکیل وظایف مختلفی دارد که فراتر از دادگاه پایه است. تحقیق در مورد اطلاعات، تهیه پیش نویس اسناد، واسطه گری در اختلافات و ارائه مشاوره به مشتریان در مورد حقوق قانونی آن ها، تنها برخی از مسئولیت ها است که بسته به حوزه قانون شامل حرفه ی آن ها می شود.

قانون به قدری گسترده است که برای یک وکیل مشاوره حقوقی در هر حوزه مختلف از قانون امکان پذیر نیست که بتواند در تمامی این زمینه ها تمرکز و تخصص داشته باشد. وکلا تنها در یک یا دو حوزه مرتبط با حقوق تخصص دارند.

در ادامه مقاله ی این هفته ی وکیل در مشهد،  لیستی از انواع وکیل و شرح وکالت هر یک از وکلا برای شما آورده شده است:

وکیل طلاق

وکیل طلاق

وکلای طلاق در بسیاری از جنبه های حقوقی تخصص دارند که باید هنگام فسخ ازدواج مورد توجه قرار گیرند. برخی از این جزئیات ممکن است شامل حضانت فرزند، تشکیل پرونده های حقوقی و تقسیم دارایی ها و بدهی ها بین همسران باشد. در مورد جدایی های حقوقی، وکیل طلاق، این جدایی را به صورت حکم دادگاه اعطا می کند (جدایی قانونی، روشی است که طی آن یک زوج متاهل می توانند جدایی را رسمیت دهند در حالی که از نظر قانونی ازدواج می کنند). وقتی فرزندان درگیر باشند، وکیل طلاق به تعیین شرایط حمایت از فرزند و حضانت کودک کمک می کند.

در طول روند طلاق، وکلا سعی می کنند اطمینان حاصل کنند که آن ها از حقوق موکل خود محافظت می کنند و پس از انحلال قانونی ازدواج، به مشتری آن ها توافقی عادلانه داده می شود. یک وکیل طلاق برای اثبات شواهد اثبات کننده باید هر پرونده را به طور سیستماتیک بررسی کند. مدارک تنظیم شده مستند شواهد باید قبل از ارائه به دادگاه، تک تک جزئیات را پوشش دهد. یک وکیل طلاق همچنین باید یک شنونده با دقت باشد و باید بدون قضاوت باقی بماند، این مهارت ها هنگام برخورد با چنین مشتریانی بسیار حیاتی هستند.

وکیل خانواده

وکیل خانواده

یک وکیل خانواده به هر کاری که مربوط به مسائل مستقیم خانوادگی از قبیل فرزندخواندگی، رحم اجباری، کودک آزاری، کودک ربایی، همسر آزاری، املاک یا تنظیمات خانوادگی، طلاق، نبردهای حضانت، تعیین پدر و مادر، بزهکاری در نوجوانان، رهایی کودک، توافقات قبل از ازدواج، و تغییر نام باشد را انجام می دهد. وکلائی که وکالت خانوادگی دارند، وکالت مشتریان خود را در دادگاه خانواده یا در مذاکرات دارند و همچنین اسناد قانونی لازم را تنظیم می کنند.

در حالی که برخی از وکلای خانواده فقط طلاق را مورد توجه قرار می دهند، اما بیشتر آن ها کلیه زمینه های حقوق خانواده را شامل می شوند. قانون طلاق و قانون خانواده گاهی اوقات یکسان تلقی می شوند، با این حال ، قانون طلاق تنها یکی از بسیاری از مواردی است که وکیل خانواده با آن سر و کار دارد. جالب است بدانید که یک وکیل خانواده می تواند از عهده طلاق برآید ، اما وکیل طلاق معمولاً تخصص لازم را برای نمایندگی موکل در سایر موارد حقوق خانواده را ندارد.

 

منبع : mashhadlawyers





:: برچسب‌ها: وکیل در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: